کد مطلب: 5579
  تاریخ انتشار:  1398/09/17 - 13:04


"یک در میلیون"؛ گوزن سه‌شاخ در آمریکا دیده شد

استیو ادواردز، دامپزشک حیوانات بزرگ به نشریه‌ای در دیترویت گفت که چنین گوزنی "یک در میلیون" پیدا می‌شود.
download گوزن‌

استیو ادواردز، دامپزشک حیوانات بزرگ به نشریه‌ای در دیترویت گفت که چنین گوزنی "یک در میلیون" پیدا می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، روز دوشنبه که استیو لیندبرگ، قانون‌گذار پیشین دوربین به دست از خانه خارج شد، در فکر این بود که یک عکس حیات وحش برای صفحه فیسبوکش بگیرد.

او از سال ۲۰۱۲ هر روز یک عکس حیات وحش از زادگاه‌اش، میشیگان در فیسبوک منتشر می‌کند. از آنجایی که آب و هوای سرد موجب مهاجرت گونه‌های مختلف به مناطق گرم‌تر شده بود، آقای لیندبرگ چندان خوش‌بین نبود که بتواند سوژه دندان‌گیری پیدا کند.

این مرد ۷۵ ساله گفت: "با خودم فکر کردم... وای خدای من عکس امروزم را پیدا کردم."

اما او پس از این که همراه با سگش داخل ماشین برگشت، متوجه چهره غیرعادی گوزنی شد که عکسش را گرفته بود: "من هزاران عکس از گوزن‌های دم سفید گرفته بودم، اما بلافاصله متوجه شدم که این یکی غیرعادی است ... او توده کوچکی از شاخ بالای سرش داشت."

او چند عکس گرفته بود و بدون این که خیلی به آن‌ها فکر کرد، راهی خانه شد.

ولی وقتی عکس‌ها را روی کامپیوترش آپلود کرد، متوجه موضوع شد: "با خودم گفتم، صبر کن ببینم، این گوزن سه شاخ دارد! تا حالا یک مورد شبیه این هم ندیده‌ام."

آقای لیندبرگ منتظر واکنشی در حدود "۱۰۰ لایک و تعدادی کامنت" روی فیسبوک بود، ولی خیلی زود کاربران این شبکه اجتماعی عکس را به عنوان موردی نایاب بازنشر کردند.

استیو ادواردز، دامپزشک حیوانات بزرگ به نشریه‌ای در دیترویت گفت که چنین گوزنی "یک در میلیون" پیدا می‌شود.

طبق معمول چنین مواردی در شبکه‌های اجتماعی، تمامی واکنش‌ها به تصویر گوزن سه‌شاخ هم مثبت نبود. تعدادی از کاربران آقای لیندبرگ را متهم کردند که با فتوشاپ عکس را دستکاری کرده است. او عکس‌های دیگری منتشر کرد تا اتهامات را باطل کند.

او گفت: "از خواندن چیزهایی که مردم می‌نوشتند دست برداشتم، چون آن‌ها من را متهم به استفاده از فتوشاپ می‌کردند ... به من گفته شد: "می‌خواستم جای این حیوان را بدانم به این دلیل که قصد کشتنش را داشتم."

آقای لیندبرگ که قبلا شکارچی بوده اما سال‌هاست که شکار را کنار گذشته است، تصمیم گرفت برای حفاظت از گوزن مکان دقیق جانور را مخفی نگه دارد.

وقتی او همان روز به محل عکاسی برگشت، گوزن در همان نقطه بود اما روز بعد، اثری از جانور به جا نمانده بود: "او به احتمال فراوان به منطقه‌ای که گیاه بیشتری دارد، رفته است."

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان